یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403
مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو، یکی از موضوعات داغ در حوزه خرید لپ­تاپ است؛ زیرا این دو لپ­تاپ دارای خصوصیات و ویژگی­های منحصربه ­فردی هستند که این ویژگی­ها، رقابت شدیدی را بین آن‌ها به‌وجود آورده است.

بنابراین اگر شما هم جزء کسانی هستید که قصد خرید لپ­تاپ دارید و بین خرید لپ­تاپ ایسوس و لنوو دچار تردید شده­اید؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی تمام مزیت­ها و معایب این دو لپ­تاپ بپردازیم. همچنین نحوه عملکرد آن‌ها در حوزه­های گیمینگ، تولیدمحتوا، انجام فعالیت­های روزانه و… را شرح دهیم.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو به لحاظ تاریخچه

تاریخچه لپ­تاپ ایسوس به سال 1989 و کشور تایوان برمی­گردد و تاریخچه لپ­تاپ لنوو مربوط به سال 1984 و کشور چین می­شود. باید بگوییم که هر دوی این شرکت­ها در طول تاریخچه­ خود، دستاوردهای زیادی داشته و موفقیت­های فراوانی را به نام خود ثبت کرده­اند.

به­ طوری که ایسوس با تولید مادربردی بهتر از شرکت اینتل توانست تبدیل به یک تولیدکننده قوی در زمینه ساخت لپ­تاپ شود و لنوو با خرید شرکت IBM قادر به کسب یک پیروزی بی­نقص شد.

کدام یک از لپ تاپ های ایسوس و لنوو برای استفاده روزانه بهتر هستند؟

حال که مقایسه این دو لپ­تاپ به ­لحاظ تاریخچه امکان­پذیر نیست؛ نوبت به نقد و بررسی آن‌ها از نظر انجام فعالیت­های روزانه می­رسد. بنابراین عمر باتری اولین فاکتوری است که به مقایسه آن می­پردازیم:

توجه داشته باشید که عمرباتری انواع لپ تاپ های ایسوس بین 5 تا 24 ساعت متغیر است. درحالی که این رقم­ها در لپ­های لنوو بین 3 تا 18 ساعت تغییر می­کند.

چه لپ­تاپی مناسب گیمرها است؟

گیمرها، یکی دیگر از کاربران پروپاقرص لپ­تاپ­ها هستند که فاکتورهای خرید آن‌ها با سایر افراد تفاوت دارد. به­طوری که آن‌ها هیچ اهمیتی به عمر باتری نمی­دهند؛ زیرا تا زمانی که لپ­تاپ به برق باشد؛ عملکرد بهتری از خود ارائه خواهد داد. بنابراین بهتر است تا به مقایسه پردازنده ­مرکزی و کارت ­گرافیک این دو لپ­تاپ بپردازیم.

باید بگوییم که سری لپ­تاپ­های گیمینگ ایسوس با عنوان tuf و rog در بازار موجود هستند و سری لپ­تاپ­های گیمینگ لنوو را با عنوان Legion می­شناسند. توجه داشته باشید که پردازنده­ مرکزی ایسوس از لنوو قوی­تر است. اما در مقابل، لنوو کارت­گرافیک قدرتمندتری دارد.

از دست ندهید
مشخصات و بررسی لپ تاپ Lenovo legion 5 15imh05h

اگر هم بخواهیم وضعیت نمایشگرهای آن‌ها را بررسی کنیم؛ باید این نکته را متذکر شویم که هر دو آن‌ها از نمایشگرهای QHD با نرخ نوسازی 165 هرتز بهره می­برند و همین موضوع انتخاب را برای گیمرها سخت­تر می­کند.

بنابراین به­ عنوان راه­کار آخر به سراغ قیمت می­رویم؛ زیرا قیمت یکی از فاکتورهای مهم در خرید هر محصولی است و لپ­تاپ ایسوس و لنوو هم از این قاعده مستثنی نیستند. پس باتوجه به لیست قیمت انواع لپ تاپ باید بگوییم که قیمت این دو لپ­تاپ تقریبا بایکدیگر هم­رده هستند اما نماینده لنوو قیمت بالاتری نسبت به نماینده ایسوس دارد.

خرید کدام لپ­تاپ برای تولید محتوا توصیه می­شود؟

تولید محتوا جزء مشاغلی است که این روزها کارکنان زیادی دارد. به­طوری که برای مشاغل نویسندگی، ادیت، ساخت ­آهنگ، تدریس ­آنلاین، مدیریت ­وب­سایت و… داشتن یک لپ­تاپ باکیفیت از واجبات امر است؛ بنابراین سوال اینجاست که کدام یک از لپ­تاپ­های ایسوس و لنوو برای این شغل مناسب هستند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سری لپ­تاپ­های zenbook که به برند ایسوس تعلق دارند، برای شغل تولید محتوا توصیه می­شوند؛ زیرا در تولید این لپ­تاپ­ها از دو صفحه­نمایش استفاده شده که همین موضوع موجب بالارفتن دقت­رنگ و افزایش کیفیت محتوای شما خواهد شد.

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو در مشاغل تجاری

تجارت، یکی دیگر از شغل­هایی است که نیاز به لپ­تاپ در آن احساس می­شود؛ زیرا فرقی نمی­کند که در محل­کار هستید یا قصد رفتن به سفر کاری را دارید؛ مهم این است که بدون وجود لپ­تاپ قادر به انجام فعالیت­های خود نخواهید بود.

بنابراین باتوجه به توضیحاتی که در رابطه با این شغل ارائه دادیم؛ این نکته را متذکر شدیم که وزن لپ­تاپ در این مشاغل از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در چنین شرایطی، حمل­و­نقل راحت­تر لپ­تاپ، می­تواند همان مزیت­رقابتی مدنظر ما باشد.

ازاین­رو به لیستی که در ادامه منتشر کرده­ایم توجه کنید. زیرا این لیست شامل لپ­تاپ­های ایسوس و لنوویی می­شود که علاوه­بر وزن­سبک، دارای ویژگی­های بی­نظیری نیز هستند:

  • لپ­تاپ ایسوس ExpertBook
  • ایسوس ROG FLOW Z13
  • سری لپ­تا های لنوو ThinkPad X
از دست ندهید
مشخصات لپ تاپ های Razer Blade - معرفی مدل های برتر 2023

معرفی لپ­تاپ ایسوس ExpertBook

وزن این لپ­تاپ 900 گرم بوده و قابلیت شارژدهی 24 ساعته دارد. بنابراین به­عنوان یک لپ­تاپ تجاری هم قابلیت حمل­و­نقل آن راحت است و هم از پردازنده ­مرکزی core i7 بهره می­برد.

لازم­ به­ ذکر است که به ادعای ایسوس مقاومت این لپ­تاپ در برابر ضربه و افتادن بسیار بالاست که همین امر موجب انتخاب بی­تردید این لپ­تاپ برای اهداف تجاری می­شود.

معرفی لپ­تاپ و تبلت ایسوس ROG FLOW Z13

ممکن است بپرسید که چرا در عنوان این لپ­تاپ از نام تبلت هم استفاده کرده­ایم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ROG FLOW با وزن 1 کیلوگرم و 18 گرم، علاوه­بر پشتیبانی از قابلیت­های لپ­تاپ، توانایی تبدیل­شدن به تبلت را دارد و باتوجه به پردازنده­ مرکزی intel core i7 که در آن به­کاررفته؛ جای هیچ سوالی را برای انتخاب­کردنش باقی نمی­گذارد.

معرفی سری لپ­تاپ های ThinkPad X

لپ­تاپ­های ThinkPad X لنوو جزو باریک­ترین لپ­تاپ­های موجود در بازار هستند. زیرا ضخامت آن‌ها 17.72 میلی­متر و وزن آن‌ها 1.28 کیلوگرم است؛ بنابراین باید بگوییم که این لپ­تاپ­ها به لحاظ وزن و ضخامت برای اهداف تجاری ایده­آل هستند.

همچنین قدرت سخت­افزاری بالا و میزان شارژدهی قابل­قبول، یکی دیگر از مزیت­های سری لپ­تاپ­های ThinkPad بوده که تمام این قابلیت­ها می­تواند لنوو را برای به میدان رقابت با ایسوس بفرستد. اما به­صورت­کلی توجه داشته باشید که لپ­تاپ­های معرفی­شده از برند ایسوس، پاسخگویی بالاتری برای اهداف تجاری را دارند و در این مورد می­توان گفت که قطع­به­یقین ایسوس برنده رقابت است.

مقایسه سخت افزاری ایسوس و لنوو

مقایسه ایسوس و لنوو به ­لحاظ سخت­ افزاری

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو، سخت­افزار است که نباید از نقد و بررسی آن غافل شویم؛ بنابراین همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم؛ لپ­تاپ­های ایسوس پردازنده ­مرکزی قوی­تری دارند و لپ­تاپ­های لنوو ازنظر گرافیک برتری را به نام خود تمام کرده­اند. پس می­توان نتیجه گرفت که هیچ­کدام از برندهای مذکور توانایی برد در این رقابت را ندارند؛ زیرا سخت­افزار هر دو لپ­تاپ به قدری قدرتمند است که قادر به شکست دیگری نخواهد بود.

از دست ندهید
بررسی و معرفی بهترین لپ تاپ های سری HP ZBook

اما نکته قابل­توجه این است که وقتی پای قیمت وسط بیاید؛ لپ­تاپ­های لنوو حرف بیشتری برای زدن دارند؛ زیرا با بررسی انواع لپ تاپ لنوو با قیمت برند رقیبش، متوجه می­شویم که هر چه بودجه خریداران کمتر باشد، لنوو پیشنهادات بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می­دهد.

به­طوری که برای خرید لپ­تاپ­های زیر 20 میلیون، انتخاب لنوو مقرون­به­صرفه تر است. اما این نکته را فراموش نکنید که هرچه بودجه شما برای خرید لپ­تاپ بالاتر باشد؛ برند ایسوس پاسخگوی بهتری برای نیازهای شما خواهد بود.

لپ­تاپ های ایسوس به لحاظ طراحی زیباتر هستند یا لپ­تاپ­ های لنوو؟

فرقی نمی­کند که قصد خرید لپ­تاپ دارید، یا به خرید محصولات دیگری علاقه­مند هستید؛ مهم این است که ظاهر و نوع ­طراحی محصولات، نقش به‌سزایی در انتخاب و خرید آن‌ها دارد؛ بنابراین باید بگوییم که یکی از مزیت­های غیرقابل­کتمان ایسوس نسبت به لنوو در طراحی آن است.

زیرا این برند هر دو سال یک­بار سعی در ایجاد تغییرات در طراحی می­کند و همین امر باعث برتری آن نسبت به لنوو می­شود؛ زیرا لنوو خلاف ایسوس هیچ علاقه­ای به ایجاد تغییر در طراحی خود ندارد.

اما توجه داشته باشید که این موضوع به طراحی ختم نشده و کیفیت ­ساخت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین فراموش نکنید که نرخ خرابی در لپ­تاپ­های لنوو 21 درصد بوده و این نرخ در لپ­تاپ­های ایسوس، حدود 15.5 درصد است و لنوو در کیفیت­ ساخت نیز، توانایی رقابت با ایسوس را ندارد.

بررسی شرایط ذخیره­ سازی در لپ­تاپ های لنوو و ایسوس

پیش­تر اشاره کردیم که اگر بودجه کمی را به خرید لپ­تاپ اختصاص داده­اید؛ لنوو عملکرد بهتری ارائه خواهد داد؛ زیرا علاوه‌بر موارد گفته ­شده، بحث شرایط ذخیره­سازی مطرح می­شود.

بنابراین توجه داشته باشید که لپ­تاپ­های لنوو حتی در نسخه­های مقرون­به­صرفه­تر از هارد SSD استفاده می­کنند و می­توان گفت که هیچ قطعه متحرکی در تولید هارد آن‌ها استفاده نشده است.

پس این لپ­تاپ­ها زمان کوتاه­تری را تا راه­اندازی سیستم صرف کرده و هنگام راه­اندازی بازی و سایر نرم­افزارها، زمان کمتری را نسبت به لپ­تاپ­های مقرون­به­صرفه ایسوس هدر می­دهند.

از دست ندهید
مینی لپ تاپ چیست؟ چه تفاوت هایی با لپ تاپ معمولی دارد؟ + راهنمای خرید و معرفی بهترین مینی لپ تاپ های 2023

کیفیت صفحه ­نمایش کدام لپ­تاپ بالاتر است؟

در میان تمام فاکتورهای گفته­شده، کیفیت صفحه ­نمایش یکی دیگر از موضوعاتی است که قصد پرداختن به آن را داریم. زیرا موضوع نمایش صحیح رنگ­ها و عدم مات­شدن صفحه­ نمایش در زوایای مختلف، نکته­ای است که نمی­توان اهمیت آن را کتمان کرد.

بنابراین باید بگوییم که هر دو برند دارای صفحه­ نمایش­های باکیفیتی هستند و از پنل­های IPS و FHD بهره می­برند. لازم به ذکر است که نرخ نوسازی در هر دوی آن‌ها 120 تا 144 هرتز بوده که این یعنی در تولید هر دوی آن‌ها از صفحه ­نمایش­های باکیفیتی استفاده شده است.

کدام یک از برندها سیستم خنک­ کننده قوی­تری دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر چه شرایط یک لپ­تاپ به لحاظ نوع ساخت و کیفیت بالاتر می­رود، موضوع سیستم خنک­کننده اهمیت بیشتری پیدا می­کند. زیرا زمانی­که کارهای سنگین با لپ­تاپ انجام می­دهیم، قطعات داخلی لپ­تاپ شروع به داغ­شدن می­کنند.

در پی این اتفاق، لپ­تاپ اقدام به پایین ­آوردن عملکرد پردازنده و کارت­ گرافیک کرده و در طولانی­مدت امکان آسیب‌رسیدن به قطعات داخلی سیستم بالا می­رود. بنابراین لپ­تاپی در این زمینه برنده است که بتواند با یک سیستم خنک­کننده قوی شرایط را کنترل کند.

بنابراین فراموش نکنید که در این مقایسه، لپ­تاپ­های لنوو برنده هستند و می­توانند با خنک­ نگه­داشتن لپ­تاپ از تمام اتفاقات پیش ­بینی­ شده جلوگیری کنند.

جمع ­بندی

مقایسه لپ تاپ های ایسوس و لنوو به فاکتورهای مهمی ازجمله سخت­افزار، طراحی، کیفیت ­ساخت، صفحه ­نمایش و… بستگی دارد که در این مقاله به تمام این فاکتورها پرداخته شد. اما توجه داشته باشید که مهم­ترین موضوع در مقایسه آن‌ها، نوع نیاز و بودجه خریداران است. بنابراین قبل از خرید لپ­تاپ، اقدام به شناخت نیاز خود کرده و باتوجه به بودجه موجود به خرید لپ­تاپی که مورد تایید شماست بپردازید.  در صورتی که قصد خرید آنلاین این محصول را دارید، می‌توانید برای دیدن جزئیات محصولات و ویژگی آن‌ها به وب سایت مجموعه شهرفافا مراجعه نمایید.

پیشنهاد ما به شما

لپ تاپ تاف گیمینگ

هر آنچه باید در ارتباط با لپ تاپ تاف گیمینگ + معرفی بهترین لپ تاپ های ایسوس تاف گیمینگ

امروزه اغلب گیمرها در سراسر جهان به دنبال لپ تاپ‌های گیمینگ میان‌رده هستند تا بتوانند …

دیدگاهتان را بنویسید